субота, 2. фебруар 2013.


       Kaда вам "прескаче"ланац  

    Вероватно се некада десило да Вам прескочи ланац.То значи да сте већ требали да га замените пре пар стотина километара.Обично се то дешава само на одређеним зупчаницима и то на онима у којима се највише вози.То су по правилу прва два ,три одоздо.Ово је фаза када МОРАТЕ да промените ланац а и зупчанике који су очтећени.То значи да нисте знали или сте били немарни па нисте водили рачуна о пређеној километражи.Неки радни век ланца(Схимано) је од 1500 до 2500 км. У зависности од стила вожње.То Вам кажем из дугогодишње праксе.Некада давно су ланци трајали доста дуже али је комерцијала узела своје и сада га намерно праве „мекше“да би Вам што пре узели паре за нови.Наравно ,то нећете нигде да прочитате и тврдиће да то није тачно.Раније су људи прелазили (са квалитетним деловима) и по 15000-20000 км!!!! Без да ишта покваре!!!!Стари добри Италијани нису штедели на квалитету кога је пратила и адекватна цена.Е зато су они скоро и пропали.Зато што су правили нешто што је дуго трајало!?Апсурдно али тачно.
Идемо даље…Ланац се и прави мало „мекши“од зупчаника јер је најјевтинији за замену.Постоје алатке за мерење истрошености ланца.Можете сами да их купите или свратите у сваки боље опремљени сервис да Вам то повремено провере.
Ситуација 1
 
::)-Знате да треба да се мења али баш данас Вам се то не ради:
     -Возите ланац максимално колико може.Мерите истрошеност и кажете“Још само једна вожња..ваљда неће ништа да му фали“.Дођете у сервис да га замените.ЈОШ НИШТА НЕ ПРЕСКАЧЕ.Ставите нови и гле чуда!На први или на други зупчаник „прескочи“ по неки пут а на осталима ради савршено.Вратите се код мајстора,лаику прво падне на памет глупост да је мајстор нешто погрешио и ставио погрешан ланац.(није 100%искључено ако идете код разних дивљака).ДА ЈЕ ПОГРЕШАН ПРЕСКАКАО БИ У СВИМ ПРЕНОСИМА!!Јер је шанса 1 према 1.000.000.000 да су Вам сви зупчаници оштећени.Веровали или не за двадесет година рада имали смо само два или три таква случаја. Десило се следеће.Ланац је развучен и оштећен. Покварио је зупчанике у којима возите највише.Свака карике се развукла и више не гази како треба и једе зубе.Ставили сте нов ланац али корак на оштећеним зупцима није исти и прескаче.
ЛЕК:     Замена ланца и оштећених зупчаника(можда и неки предњи).
Ситуацуја 2
 
???-Немате појма да се то уопште мења,купили сте бицикл и мислите да ћете са тим ланцем да доживите пензију!!Не прескаче и не пуца ништа једино кад је бицикл у гаражи.Псујете све од комшије коме сте баш јуче дали  да иде до пијаце и од онда не ради.Псујете продавца који Вам је продао биц.пре 38 година а „већ“морате да идете код мајстора…
ЛЕК:     Исто као и и првој ситуацији само што сте сада 94% сигурни да Вам мајстор није крив.

      Вероватно већ знате и да редовно прање ,одмашћивање и подмазивање ланца продужује његов век! Нисте знали??..Е сад знате.Прашина,песак,блато…помажу да се оштети пре.Са минималним одржавањем возићете се комфорније .Постоје наменска средства за прање ланца али нису баш јефтина зато узмите нафту или бензин.Најбоље је скинути ланац(подразумева се да имате кључ за то) али може и на лицу места машиницом за прање ланца.Ако и то немате узмите обичну мању четку за фарбње и полако трљајте ланац и зупчанике.Пазите да нафта не уђе у лежајеве јер ће да раствори и маст на куглицама.Ко има диск кочнице обавезно навући кесу на кочницу и ротор,да се не умасте.
     Ако скидате ланац убаците га у пластичну флашу напуњену да 1/3 нафтом.Затворите је и снажно мешајте пар минута.По потреби поновите  опет са чистом нафтом ако је много прљав.После исеците флашу или ако имате живце „пецајте га полако“ исперите га под млазом воде и осушите.Исто оперите и зупчанике ако сте и њих нафтирали.НЕ КОРИСТИТЕ ПУРОМАТ ИЛИ ПЕРИОНИЦУ ЗА АУТОМОБИЛЕ!!!Ако сте неискусни издуваћете и маст из предње и зање главе!!Притисак из градске мреже је довољан.Ако после прања нешто крцка и звецка обавезно растурите главе(набле ) и подмажите.На крају подмажите ланац посебним уљем за то(то већ није скупо).
      Додатак-ТОТАЛНО ПОДМАЗИВАЊЕ ЛАНЦА
После прања и сушења ставите ланац и неку металну посуду.Потопите га целог у неко ређе уље.Може и трафо или за шиваћу машину ако немате посебно за то.Посуда треба да буде мало дубља и не споља масна да вас жена не избаци кроз прозор када види да динстате ланац ..хехехе…Лагано загрејте све то до температуре до које можете да пипнете прстом а да се не изгорите-значи да буде топло и да се се дими ништа!!Пазите да не претерате јер можете да направите пожар!!!На крају га закачите на већ припремљену куку и поставите стару кофу или конзерву испод да се добро  оцеди.Поента свега је да је уље ушло у сваку осовиницу.
ПС.Ово су "Уради сам "савети .За професионално сређивање свега тога свратите у неки озбиљнији сервис.

Codex Sport Team
Преузето са нашег форума

Нема коментара:

Постави коментар